May 17, 2013

FORM 6

Assalamualaikum . 
kakak-kakak , adik-adik&abang-abang semua .
Form 6 banyak mengajar aku erti k'hidupan selama 1/5 tahun . Selama 1/5 tahun aku belajar untuk menjadi seorang ketua dan contoh yang baik untuk di tunjukan kepada junior-junior . Semasa form 6 aku jugak belajar untuk m'jadi  s'org yang independent untuk melakukan semua tugasan . Okey , semasa form 6 lah aku belajar untuk m'hargai nilai persahabatan yang sangat berharga , kami boleh dikata ibarat sebuah keluarga yang saling tolong menolong , gelak tawa bersama . 


Dalam gambar nie tak semua yang ada .
Waktu form 6 perkara yang paling aku suka ialah waktu buat Presentation Wahhhh ! , aku suka gila sebab bila time nak present kita boleh tahu tahap keberanian dan keyakinan diri kita bila kita berada di hadpan org ramai . Tapi dekat kelas aku yang sangat FAMOUS tuh yang sangat , sangat , sangat TERNAMA iaitu kelas 6A1 , bila korang mula nak present  diorang dah start nak DROP , lepas present pulak bila tanye ada pape soalan , semua yang diorang tanye tak masuk AKAL ! sampai cikgu pown angin , sebab diorang nie jenis suka  b'gurau tapi tak kene pada masa dan tempat . 
Dalam kelas 6A1 ramai gila student yang otak mereka boleh pakai tapi bukan 100% boleh di terima , diorang kaki drop punye gila . jangan timbulkan sebarang punca terumanya ACEH , perghhh . dia nie kalo dapat m'drop orang boleh nanges 2 hari 2 malam okey -.-
boleh nmpak muka kekejaman dia kan , kan .

JENG ! JENG !  JENG !. aku nak m'perkenalkan , watak-watak puaka yang ada dalam kelas 6A1 yang mmg jarang ditemui 

HERO-HERO 6A1 

FENDI : dia mmg bgus kalau jadi ketua . tapi ! mulut ibarat puaka yang sangat puaka , kalo dia dah mula m'bebel , korang akan rasa telinga mcm nak tercabut beb ! dia juga ketua kelas yang sporting :)

AYOI : dia nie mmg tak boleh bla lah , first dia suka control hensem depan junior , omg ! dia ingat dia dah abis macho lah tut . mulut boleh tahan kalah kak bedah . Pantang nampak junior pepuan yang cute-cute sikit semua nak try . tapi kan semua tak kekal lame (paham-paham sendirilah)

SYAM a.k.a BOTAMAN : dia nie terlalu pendek oppsss , rendah lepas tuh cakap perak punye pekat , biasalah org bota kata kan , kalo dalam percintaan dia lah lelaki paling lembab sekali nak ngorat aweks . hurmmm , dia ad minat sowang minah nie name nya miera dalam kelas tuh jugak tapi punya ssh nak ayat smpai minta bantuan AYOI , akhirnya dia berjaya dapatkan cinta sejati dia tuh . tapikan depan aweks dia pijak semut tak mati kot ! gila hipokrit , depan kami mulut bukan main puaka lagi dahsyat !

ACEH a.k.a PISANG a.k.a ABANG KAWASAN : okey aku tak tau kenapa name manje dia byank sangat nie . dia nie mmg gila-gila punye org . dah lah duk dpan aku . stress aku nak study tengok muka lawak dia nie . dia suka buat benda yang annoying sangt . aku kalo sembang ngn dia mmg gelak tak ingt dunia punye . dia nie bab kene & m'dajal org mmg TOP beb semua berjalan dgn lancar tengok lah gmbr kat atas tuh . tapi bila org kene kan dia mampus 2-3 hari marah dia tak hilang . dia selalu datang sek lambt , biasa lah bapa dia ad SHARE dekat sek tuh , hahaha . kalo dia tak datang sek comform kelas AMAN & DAMAI gila . nampak tak . heh 

ARIF a.k.a PENYU : arif dia nie boleh harap jugak lah tapi is zero . tapi sayang , dia tak lama duk kat form 6 sbb dia dpat tawaran ke IKM . tapi kenangan yang dia tinggal kan kat form 6 mmg semuanya PUAKA gila . aku suka lawan cakap dengan dia . smpai gaduh-gaduh lah sbb aku nak menang lawan ckap dengan dia . haha dia jadi ketua utk pkbm , tapi bila dia marah semua org tak takot , gelak ad lah , bhaha :D

RAZIN a.k.a ARON AZIZ euu : dia nie muka ala-ala BANGLA sikit tapi hesem , ramai junior yang suka kat dia , budak india pown ada suka kat dia jugak dhasyat kan , dia nie asl dari SMKAB pindah ke SMKA . Dia ni ala-ala ustaz sikit , kalo bace doa time perhimpuan mmg sedap mcm imam muda kot . hahaha .

WAFIQ : dia lelaki paling sopan dalam kelas tuh . rajin tak mcm yg lain pemalas kejenya nk tido je , kalo dpat group dengan dia best skit , sebb dia banyak isi-isi yang berenas . haha . 

ANUAR a.k.a AWAN NANO GELAP : Dia musuh kepada faten , sebb ape aku tak tau , smpai skunk aku tertanye-tnaye kenape korang pnggil dia awan nano gelap , rasanya aceh ad jawapannya kan . ?

GADIS-GADIS 6A1 

AMALINA a.k.a TANGKI : dia nie penolong kelas 6A1 , dia jugak m'rangkap BFF aku . aku pnggil dia AMA je , sebb dah kawan sejak dari form 3 , dalam banyak-banyak gadis kelas 6A1 dia nie nmpk matang sikit dari yang lain . Dia nie ala-ala mcm Mak skit yang suka membebel bila tengok kawan tak study . Pape hal program kami serah kan kat dia , sebb dia cekap dan pantas , haha 

NISA a.k.a KERING : Dia nie ratu gelak kot , kalo dapat gelak satu block boleh dengar suara dia , kalah pontianak beb , seram . dia nie kering je orngnya , tapi sengal sikit , apa yang aku buat semua dia skong konon sahabat sejati lah nie yeaa , dia rajin teman aku pergi tandas , haha . tuh aku cakap dia nie seorang kawan yang suka bagi sokongan . 

SYUHADAH a.k.a ODAH : Dia nie nmpak je kecik orang nya , tapi bila dah marah mcm RIMAU urrrmmmmm ! seram kot bila tengok dia marah . haha . Dia suka berjalan ajak lah pergi mane pown semua rendah je . haha 

SYAWALIAH a.k.a LIA : Dia nie lembut sikit orang nya tapi brutel gila , kaki sembang , pantang nampak orang semua nk tanye ini lah , itu lah . dia nie manis sikit orangnya . Lagi satu dia nie tak boleh xde cikgu dalam kelas mesti nak tido punye . haha kadang-kadang sampai keluar air luar basi  , haha  .

FATEN a.k.a ACU TIN : Dia nie lagi lah pulak peragai pelik-pelik , orang sembang lain dia sembang lain , haha , dia ini mmg tak betul , haha lawak kalo tengok dia naik angin abis semua penyampu terbang , haha yang slalu jadi mangsa Ayoi :) 

MIERA & FARAH : Diorang biasa-biasa je , tapi boleh tahan lah dalam diam . miera gf kepada syam . farah , friendly tapi dia cam slow sikit suka duduk buat keje  sendiri kira dia nie sopan sikit lah dari yang lain
Tamatlah al-kisah 6A1 yang studentnya kurang waras :)

 hanya tinggal kenangan

No comments:

Post a Comment